Te druk om te bewegen. Nee, écht geen tijd. Nee, thuiswerken moet volledig zittend. ONZIN. Het kan ook anders. Gisteren belandde ik met een vriendin het water op. Met een supboard onder onze benen. GE-NIE-TON. Voor alle thuiswerkers zou ik vooral zeggen: breek eens met de gebruikelijke dagindeling en zoek de grenzen op. Plan en DOE.

Kortom: tijd om in beweging te komen! Maar hoe! Maak het vooral leuk. Ja, dat kan. In deze blog deel ik deel 3 manieren om op een leuke manier in beweging te blijven.

Wandel jezelf buiten je comfortzone

Overleg op je kont? Nee, hoor: dit kan ook buiten! Ga wandelend overleggen. Fantastisch voor je productiviteit. En plan na het overleg ook 10 minuten in om enkel en alleen te wandelen. Gooi telefoons en alle afleidingen even overboord. Zo geef je je hersenen ruimte om alle binnenkomende informatie te verwerken. Zo poppen die geweldige ideeën en geniale oplossingen omhoog.

Fitness Fiësta

Maak het LEUK! Ik noem dit graag een fiësta en dit kan zo:

  • Begin de dag met een momentje voor jezelf bijvoorbeeld met yoga en meditatie.
  • Maak het sporten geen ‘gigantisch ding’.
    Download de 7 minute workout app. Ga het doen. 
Niet te lang, wel veel effect. En ja, het kost echt maar 7 minuten.
  • Doe het samen
    Daag je collega’s uit. Of meet online met andere thuiswerkende vrienden.
  • Haal zingend en dansend een (nieuw) kopje koffie.
  • Sta bij iedere pauze op en geef jezelf een challenge zoals na het opstaan een squad doen. Wanneer is het tijd om een pauze nemen? —> lees het in mijn vorige blog over de Pomodoro Techniek

Waan je in de buitenlucht (en ren je rot tot de  400+ jarige vuurtoren Brandaris)

In de tijd dat we echt niet mochten reizen miste ik mijn thuis eiland Terschelling en de zee: het buitenleven. Zo ontdekte ik geniale video’s die zich jawel, BUITEN (en zelfs op Terschelling) afspelen. Alsof ik er zelf was! TOP.

 

Ga van OEI, ik GROEI naar DOEI (KILO)GROEI. Ja, go, go, go? Hoe pak jij dit vandaag nog aan?

Deze blog is geschreven door:

Sanne Schaafsma