fbpx

Neem je problemen mee naar kantoor!

By 31 januari 2020 Overig

De grens tussen ‘persoonlijk’ en ‘professioneel’ is behoorlijk aan het vervagen de laatste jaren. LinkedIn was ooit het enige format was waar je met collega’s in verbinding trad. De personal branding van vandaag de dag is LinkedIn ver ontstegen. Steeds meer mensen profileren en connecten via Instagram en Facebook met zakelijke contacten. Daar deel jij enkel jouw stralende successen, of ook jouw mindere momenten met onze collega’s?

Sharing is caring
Sharing is caring, dat zeggen we althans, maar is het ook echt zo? Deel je slechts je selfie als je een good hair day hebt, of ook als je in de regen staat en net je trein aan je neus voorbij ziet gaan? We delen liever lief dan leed. Vooral op kantoor. We vragen vooral uit beleefdheid hoe het weekend was en of je gisterenavond nog iets leuks gedaan hebt. Maar écht nieuwsgierig naar het antwoord… Dat zijn de meeste mensen niet. In the end komt het gros van de medewerkers immers naar kantoor om te werken.

Gedeelde smart is halve smart
Als je erover nadenkt is dat eigenlijk best vreemd. Als je fulltime werkt besteed je immers het grootste gedeelte van jouw tijd op kantoor. De meesten van ons zien onze collega’s vaker dan onze familieleden. Wellicht kennen sommige collega’s je zelfs beter dan sommige familieleden. Dus waarom zouden we de mindere momenten voor onszelf houden? Slecht geslapen, of ruzie met je geliefde? De kans is groot dat je collega’s jouw mentale afwezigheid bemerken. Als je er ook ondertiteling bij geeft, kunnen ze het wellicht niet enkel bemerken, maar ook begrijpen. Gedeelde smart is immers halve smart.

No fear for fuck-ups
Bij True Legends nodigen we onze mensen uit om te delen. De successen, én de fuck-ups. We zijn benieuwd naar de mens achter de functie. We zijn nieuwsgierig naar waar iemand van droomt, én waar iemand van wakker ligt. We zijn bereid om naar elkaar te luisteren, aan te moedigen, én te steunen waar dat nodig is. Problemen? Geen probleem!