Skip de herfstdip met je collega’s!

By 25 november 2019 november 26th, 2019 Geen categorie, Sollicitatieblog

De wintertijd is begonnen. De dagen worden sneller donker, het wordt kouder en het regent, alweer! Licht heeft een grote invloed op je productiviteit. Dus hoe zorg je ervoor dat de donkere dagen geen dip in je productiviteit veroorzaken? Lees in dit artikel 3 tips tegen (herfst-en winter)dips!

Tip 1: Even een lichtje scheppen

Licht stimuleert de aanmaak van serotonine en vitamine D. Twee belangrijke ingrediënten als het aankomt op jouw productiviteit! Zorg ervoor dat je voldoende licht krijgt. Ga bijvoorbeeld met je collega’s wandelen in de lunchpauze en neem voor de zekerheid een paraplu mee voor de regen. Zo krijg je frisse lucht én licht binnen waardoor je in de middag weer aan de slag kunt.

Tips 2: Pak de trap

Naast licht is beweging een belangrijke bestrijder van de herfstdip. Pak daarom, als het mogelijk is, de trap naar jouw juiste verdieping. Neem regelmatig een korte pauze om even iets te drinken te halen en neem vooral niets voor je collega’s mee! Zo stimuleer je hen om ook achter hun bureaustoel vandaan te komen en in beweging te blijven. Geen trap op jouw werkplek? Parkeer dan de auto een keer wat verder van de ingang zodat je wat extra stappen zet, en vergeet vooral die lunchwandeling niet!

Tip 3: Water tegen de herfst kater

Heb je dorst? Dan is dat een teken dat je al te weinig hebt gedronken! Een dorstprikkel komt namelijk pas laat door, en al helemaal als je in volle focus aan het werk bent. Je urine is een goede graadmeter als het gaat om jouw vochthuishouding. Wanneer urine de kleur heeft van appelsap of donkerder en zelfs ruikt, dan moet je even bijtanken. Gelukkig strek jij na het lezen van dit artikel regelmatig jouw benen en weet je nu dat je jouw vochthuishouding in de gaten moet houden! Zie je een collega op volle toeren aan het werk? Herinner hem/haar er dan aan dat het zomaar tijd zou kunnen zijn om even bij te tanken.